Osteopatia pediatryczna – Koronowo – Najlepsi specjaliści

Osteopatia pediatryczna jest kluczowym obszarem zdrowia. Wymaga ogromnej dawki empatii i wyczucia. Przede wszystkim dlatego, że dotyczy to malutkich dzieci, które nie są w stanie same powiedzieć, jakie są ich dolegliwości. Osteopata musi w takim przypadku polegać wyłącznie na relacji dotyczącej dolegliwości od rodziców, a także na własnej obserwacji. Czym jest osteopatia pediatryczna? Koronowo jest miejscem, w którym można znaleźć dobrego specjalistę?

Osteopatia pediatryczna polega na wyczuwaniu napięcia mięśniowego, powięzi i innych elementów mięśniowych. Do obowiązków osteopatów jest również wykrywanie ograniczeń ruchomości stawów oraz tkanek. Umiejętności te są bezcenne w przypadku leczenia najmłodszych dzieci. Zaistnienie napięć i ograniczeń co do zasady powstają w konsekwencji długotrwałego porodu, niepoprawnego ułożenia dziecka, czy cesarskiego cięcia. Może się to zdarzyć również w wyniku ciąży bliźniaczej.

Nienormatywne napięcie mięśniowe oraz ograniczenie ruchomości stawów i tkanek spowodują nieprawidłowości na rozwoju dziecka. Jedną z konsekwencji może być nienormatywny wzrost lub zaistnienie asymetrii ciała. Te dysfunkcje wpłyną negatywnie na to, jak dziecko je, jak śpi, jak się porusza itp. Symptomami mogą być np. kolki, refluksy, zbytnia drażliwość oraz zaburzenia snu.

Osteopatia pediatryczna Koronowo

Skuteczną metodą minimalizowania tych symptomów oraz nieprawidłowości jest osteopatia pediatryczna. Koronowo to miejsce, w którym jest szansa znalezienia dobrego lekarza specjalizującego się w osteopatii pediatrycznej i leczeniu niemowląt. Dobry osteopata wyczuje, w których miejscach występuje napięcie mięśniowe oraz ograniczenie ruchomości stawów i tkanek. Posiada niezbędną wiedzę w zakresie tego, jak przeprowadzić leczenie. Co do zasady symptomy znikają już po kilku terapiach. Podstawową kwestią jest to, aby terapię zacząć jak najszybciej. Głównie z tego powodu, że każdy tydzień u niemowlaka to ogromny postęp rozwojowy, który może zostać zakłócony przez nieprawidłowości mięśniowe oraz ruchowe.

Wyróżnia nas wiedza i doświadczenie w terapiach niemowląt. Zachęcamy do kontaktu z nami, nawet jeśli nie zauważasz u swojego dziecka wspomnianych objawów. Zapewniamy profesjonalną osteopatię pediatryczną. Koronowo to miejsce, w którym możesz nas znaleźć!