Osteopatia pediatryczna – Żnin – Najlepsi specjaliści

Osteopatia pediatryczna jest ważnym obszarem zdrowia. Osteopata musi mieć ogromną dawkę empatii i wyczucia. Głównie dlatego, że dotyczy to najmłodszych dzieci, które nie potrafią wyrazić, jakie są ich dolegliwości. Osteopata może zatem polegać wyłącznie na opisie dolegliwości rodziców, a także na własnej obserwacji. Czym jest osteopatia pediatryczna? Żnin jest miejscem, w którym można znaleźć dobrego specjalistę?

Osteopatia pediatryczna polega na wyczuwaniu napięcia mięśniowego, powięzi i innych struktur. Zadaniem osteopatów jest również wyczucie ograniczeń ruchomości stawów oraz tkanek. Umiejętności te są bezcenne w przypadku badania niemowląt. Istnienie napięć i ograniczeń najczęściej powstaje z powodu długotrwałego porodu, nieprawidłowego ułożenia dziecka, czy cesarskiego cięcia. Może się to zdarzyć również w wyniku ciąży bliźniaczej.

Niepoprawne napięcie mięśniowe oraz ograniczenie ruchomości stawów i tkanek są bardzo niekorzystne i mogą zaważyć na rozwoju dziecka. Jednym z efektów może być nieprawidłowy wzrost lub zaistnienie asymetrii ciała. Te dysfunkcje mogą mieć konsekwencje i zaważyć się na tym, jak dziecko je, jak śpi, jak się porusza itp. Do symptomów należy zaliczyć np. kolki, refluksy, zbytnia drażliwość oraz zaburzenia snu.

Osteopatia pediatryczna Żnin

Sposobem na minimalizowanie tych symptomów oraz nieprawidłowości jest osteopatia pediatryczna. Żnin to miejsce, w którym możesz znaleźć dobrego specjalistę od badania i leczenia niemowląt. Dobry osteopata potrafi wyczuć, w których miejscach występuje napięcie mięśniowe oraz ograniczenie ruchomości stawów i tkanek. Potrafi przeprowadzić leczenie. Zazwyczaj objawy ustępują już po kilku terapiach. Podstawową kwestią jest to, aby zacząć jak najszybciej. Głównie dlatego, że każdy tydzień u niemowlaka to ogromny postęp rozwojowy, który może zostać zakłócony przez nieprawidłowości mięśniowe oraz ruchowe.

Wyróżnia nas wiedza i doświadczenie w terapiach niemowląt. Zachęcamy do kontaktu z nami, nawet jeśli nie zauważasz u swojego dziecka wspomnianych objawów. Zapewniamy profesjonalną osteopatię pediatryczną. Żnin to miejsce, w którym możesz nas znaleźć!